טיול עם ילדים : תחנת רכבת אלרואי

ביקור בתחנת רכבת ישנה וטיול קצר ליד הנחל

צילום: טיול לשבת בעמק יזרעאל

את אזור עמק יזרעאל אני אוהבת במיוחד ומאוד שמחתי שדנה הציעה שננסה מסלול חדש שעוד לא הכרנו.

בשבת בבוקר התעוררנו, הלבשנו את הילדה ונסענו לכיוון טבעון, להפגש עם משפחות נוספות ולטייל ביחד.

נפגשנו בפארק המסילה (פארק הקטר) ברחוב וייצמן שבקרית טבעון וערכנו את שולחן הפיקניק לארוחת בוקר גדולה עם מנות שהביאו כל המשפחות (תמיד אנחנו מתחילים את הטיולים בארוחת בוקר, כך אפשר לחכות בנחת לכל המאחרים). בפארק המסילה יש גן שעשועים קטן וקטר ישן, אבל בדיעבד, כדאי לערוך את הפיקניק בנקודה הראשונה של הטיול- תחנת הרכבת אלרואי.

תחנת הרכבת אלרואי

כמה מאות מטרים לפני פארק הקטר ישנם שלטים על הכביש לתחנת הרכבת אלרואי (ברחוב ברק בן אבינועם). תחנת הרכבת שוחזרה על ידי תושבי המקום ויש שם קרונות משוחזרים של הרכבת וקרוניות שירות ישנות. הילדים מאוד נהנו ורצו מקרון לקרון, טיפסו וסובבו את ההגאים.

בתחנת הרכבת ישנם גם שולחנות פיקניק עגולים עם כסאות והצללה וכאן אני ממליצה לערוך פיקניק.

מסלול קצר לאורך הנחל

משאירים חלק מהרכבים בתחנת הרכבת הישנה ומעבירים חלק מהרכבים אל סוף המסלול, אל החניה של פארק העמקים. (חוזרים בכביש 7213 אל כביש 75. פונים שמאלה ומיד ימינה אל שלט "פארק הקישון" וחונים שם).

שרטוט המסלול מתחנת רכבת אלרואי אל פארק העמקים

מהכניסה לתחנת הרכבת המשוחזרת, ממשיכים ישר בדרך עפר לכיוון נחל הקישון. בדרך עוברים ליד אורוות סוסים קטנה וממשיכים בשביל עד שמגיעים אל קרבת הנחל.

מטיילים לאורך הנחל ואולי גם אתם תפגשו בדרך נוטריות ידידותיות.

לאחר 2.5 ק"מ בערך של הליכה קלה, עוברים מתחת לגשרים ומיד לאחריהם מגיעים אל עץ אקליפטוס ענק הצופה אל הנחל ואל המכוניות שמחכות להסיע את הנהגים אל תחילת המסלול.

אפשר גם לנסוע אל מעיין אלרואי הנמצא קרוב.

המסלול אינו מעגלי ודורש השארת חלק מהרכבים בסוף המסלול (אלא אם חוזרים באותה הדרך).

למי מתאים: המסלול קצר ומתאים לילדים הולכים ולמנשאי בטן ומנשאי גב. לא מתאים לעגלות.
אורך המסלול: כשניים וחצי ק"מ.
תשלום: ללא תשלום
איפה לאכול אחר כך: רשתות מזון מהיר ובתי קפה בצומת אלונים.