10 סיבות מעולות לעשות אימוני כוח

רחל לי אלטרס, יועצת הכושר של הפורטל, מפצירה בכן להרים קצת משקולות. אז לא תרימו?

10 סיבות מעולות לעשות אימוני כוח

"עזבי, אני לא רוצה להתנפח". מכירות? מי מאיתנו לא חששה להרים משקולות בשביל לא לקבל שרירי זרועות מנופחים?

 

בנות, אימוני אירובי, ספינינג ופילאטיס הם נפלאים וכבודם במקומו מונח! אך לאימוני התנגדות בעזרת משקולות יש תוצאות לא פחות חשובות שאותן יש לקחת בחשבון לפני שזונחים אותם.

  1. בניגוד לדעה הרווחת ש"משקולות זה מנפח", תוכלנה להרים משקלים ככל שגופכן מאפשר לכן. הגורם למראה שרירי ומסוקס הוא הורמון המין הגברי, טסטוסטרון. מכיוון שבגוף האישה הוא מצוי במינון מאוד נמוך, אזי הסיכוי להעלאת מסת שריר כמו שגבר מעלה – נמוך עד בלתי אפשרי. ומתי כן אפשרי? במקרים קיצוניים של גנטיקה ונטילת תוספי מזון. אלה הן הנשים שמשתתפות בתחרויות פיתוח גוף ואתן לא תיראנה כך!

  2. זוכרות את השאלה "מה יותר גדול – קילו ברזל או קילו נוצות"? שתי נשים שונות, בעלות משקל וגובה זהים, תיראנה לגמרי אחרת: האחת, בעלת המסה שרירית גבוהה, תיראה "מצומצמת" יותר. חטובה יותר. "קילו ברזל" – אם תרצו. זו שלא השקיעה באימוני המשקולות, תיראה אחרת לחלוטין. "קילו נוצות".

  3.  

     

  4. הוצאה קלורית – תארו לכן שהייתן מקבלות שכר תמורת עבודה של שעה. בתום השעה הלכתן הביתה, אך השכר ממשיך להתקבל עבור שעות עבודה נוספות, בלי שאתן עובדות! בעת אימון התנגדות כנגד משקולות, נוצרים קרעים מיקרוסקופיים בשרירים. על מנת לתקן את הנזק לאחר האימון, על הגוף להמשיך ולעבוד בהובלת חומרי מזון, חמצן ונוגדי דלקת. לא רק ששרפתן קלוריות באימון עצמו, עצם עבודת הגוף לאחר האימון היא גורם לשריפת הקלוריות לאחר האימון. שווה, לא? באימונים אירוביים או אימוני גמישות – האפקט הזה לא מתקבל.

  5. בתהליכי הרזייה משמעותיים (עשרות קילוגרמים), לא מספיק לעשות אימוני אירובי. על מנת לשמור על מראה כמה שיותר מוצק, יש לשלב אימוני התנגדות עם משקולות או מכונות כוח. עודפי העור שיתקבלו בסוף התהליך פחות יפריעו למי שטרחה למצק את גופה ע"י אימוני משקולות, משום שהם יהיו זניחים יותר.

  6. "אמא, ידיים". הם לא יישארו קטנטנים לנצח. בשלב מסוים הם הופכים להיות ממש כבדים. כדאי להתחזק.

  7. כי עכשיו הזמן להתכונן לבגד הים שרצית ששוב יעלה עלייך! הקיץ במרחק של כמה חודשים. לא תרצי להתכונן אליו כבר מעכשיו? עם בוא עונת הרחצה, ייצאו כל מכוני הכושר עם "זה הזמן להכין את גופך לקיץ", תכניות הטלוויזיה תהיינה עמוסות בתזונאים שמדברים על דיאטות בזק אופנתיות למיניהן. ואת תחייכי, כי את האימונים ומשטר התזונה שלך כבר בנית לפי עקרון חשוב מאוד: הדרגתיות. בזכות ההדרגתיות, יש לך סיכוי גבוה בהרבה להישאר עם התוצאות הטובות שהשגת. לאורך זמן.

  8. כי עכשיו הזמן להיכנס עם בן הזוג אל מתחת לסדינים והשמיכות. החורף הוא העונה הרומנטית ביותר. כיף ונעים להתכרבל ברכות מלטפת? כיף יותר, נעים יותר וסקסי יותר להתכרבל עם גוף מטופח ומוצק של אדם שמשקיע ומשלב אימוני משקולות בסדר היום שלו. או משלבת. לתשומת לבכן!

  9. שרירים דואבים הם תירוץ מצוין לפרגן לעצמך עיסוי.

  10. עם השמירה על הכושר, מתעוררת גם האכפתיות לגבי מה שנכנס לפה, לגבי שעות השינה, לגבי חברים וחברות אפילו. פן אחד של אורח חיים בריא גורר פנים אחרים. את יוצאת נשכרת מכל הכיוונים בלי שהתכוונת לכך.

  11. כי כשמתחילים מרימים רק משקלים נמוכים אבל ההתמדה משתלמת וכשתצליחי לעשות תרגילים עם משקלים גבוהים יותר ויותר, תאמיני לי שתרגישי מלכה, ובצדק. אגב, הרגליים והישבן שלך יהיו חטובים מתמיד, שזו סיבה מעולה בפני עצמה...

 

הכר את המומחה: רחל לי אלטרס היא יועצת הכושר של הפורטל ובעלת "שיקיפוד". לתרגילים נוספים מוזמנים לדף הפייסבוק של שיקיפוד. ליצירת קשר עםרחל לי.

Image courtesy of  by Ambro / FreeDigitalPhotos.net


תוכנת על ידי Vital - בניית אתרים