12 נקודות להתמודדות עם משבר בזוגיות לאחר הלידה

אין זוג שלא חווה את התחושה הזאת לאחר הלידה. כאשר המציאות השתנתה בצורה כל כך משמעותית. ישנם זוגות שירגישו זאת יותר וישנם שפחות. אך חשוב להכיר את הדרכים להתמודד עם משבר בזוגיות לאחר הלידה.

12 נקודות להתמודדות עם משבר בזוגיות לאחר הלידה
לאחר הלידה יכולים להיווצר בין בני זוג משברים וחוסר תקשורת שיכול להוביל לחיכוכים הפוגעים בחיי הזוגיות והמשפחה.
אז איך כן? מה ניתן לעשות בשעת משבר זוגי לאחר לידה
 
  1. קודם כל תבינו – מדובר בתקופה. כן זה רק פרק זמן קצוב שיעבור. כל פעם שאתם מרגישים שאתם כועסים / בודדים / לא מובנים / מרוחקים / עצובים – תזכירו לעצמכם זה רק זמן קצוב שהולך להיות ככה והוא יגמר. זה לא "לכל החיים". אחרי שהבנתם את המהות של "תקופה שתעבור" השאלה היא איך אתם מעבירים את התקופה הזו כך שלא ישארו צלקות גדולות מידיי כשהכל יהיה בסדר וישוב לסידרו.

  2. מצאו לכם 10-15 דק' כל יום לשיתוף זוגי. שבו ושוחחו בהקשבה מלאה. משמע צד אחד משתף והשני רק מקשיב. אסור להגיב באמצע. רק לשמוע מה יש לכל צד לשתף ולספר. אין לכם זמן כל יום? אז פעמיים שלוש בשבוע – גם טוב.

  3. נסו ל"החנות" את עצמכם בצד כשצד אחד מדבר. תקשיבו למצוקה שלו. נסו להבין מה כואב לו באמת. איפה הוא/היא מרגישים שאתם לא רואים את המצוקה שלהם.

  4. אל תאשימו. תספרו זה לזו על הקושי ב "אני מרגיש/ה ש.." בלי להאשים את הצד השני בהרגשה שלכם. קחו עליה אחריות ותראו יחד איך אפשר לעשות דברים אחרת. נסו לשנות פרשנות לסיטואציות , לפעמים זה ממש עוזר.
  5.  

     

  6. קחו החלטה משותפת כשהשאלות המובילות אתכם הן : אז איך כן אפשר? מה כן ניתן לעשות כדי לשנות את המצב? זאת כדי לייצר התקדמות ולא לריב מי אמר למי ולהישאר תקועים בסיטואציה.

  7. שבו לשיחת " מה גורם לי להרגיש אהוב/ה" ? ספרו אחד לשניה איך אתם מרגישים שלשני אכפת מכם. האם ע"י מילים טובות? הערכה? פירגון ומחמאות? סידור הבית? זמן עם הילד/ה? מגע? ליטופים ונשיקות? מחוות של קפה בבוקר? הכנת ארוחה? בילוי מחוץ לבית? פתק קטן בארנק? מתנה?

  8. אישה יקרה- שתפי את בן הזוג, אחרי מס' שבועות את כבר מכירה את הפיצקי החדש/ה. קחי את בן זוגך. תושיבי אותו לצידך. בלי טלפונים. הכל שקט מסביב. ספרי לבעלך איך את מרגיעה, מתי צריך לאכול, איך להחזיק, איך להחליף חיתול, מה עוזר להרגיע גזים. מה חדש התינוק/ת עשה/ת היום. אל תשכחי שכמו שדברים חדשים עבורך ואת לומדת עם הזמן כך גם דברים חדשים לו. אבל בגלל שאת בחופשת לידה עם התינוק/ת הוא פחות מעורב באופן טיבעי ולכן פחות מבין ויודע. למדי אותו.

  9. קחי לעצמך הפסקות קצרות במהלך הזמן שאתם יחד. בהתחלה 15-30 דקות. תני לבעלך להיות עם התינוק/ת לבד בזמן שאת בבית. תהיי בחדר אחר לחלוטין ואל תגשי אליהם. גם אם יש בכי של התינוק/ת. תאפשרי לבעלך להתמודד. שחררי. תסמכי עליו. גם אם הוא מתמודד אחרת לגמרה עם הבכי – שחררי. זו הדרך שלו הוא לא אמור להתנהג בדרך שלך. עם חלוף הימים כשאת יכולה אפשרי לעצמך ללכת לעשות ציפורניים / להיסתפר / לצאת לקנות בגד חדש ושבעלך יהיה כבר שעה וחצי – שעתיים לבד עם התינוק/ת. ואז אחרי שאת רגועה ושלווה שהם יחד זה הזמן להתחיל לצאת פעם בשבוע עם חברות. זמן איכות נשי יעשה לך טוב וגם יתן לך נשימה לעצמך. הכי כיף חברה נשית לשתף בכמה קשה לך לא ?

  10. תתלבשי ותתאפרי גם אם את נמצאת רק בבית. תחזירי לעצמך את – עצמך. שימי מוזיקה שמחה ברקע. תרקדי עם עצמך ועם התינוק – את כבר תרגישי איך מיד זה ישפיע על מצב הרוח שלך. לכי לישון  בזמן שהתינוק/ת ישנ/ה. תמצאי זמן לראות סידרה טובה. תקראי ספר שרצית לקרוא כבר מיזמן ולא יצא לך.

  11. תמצאו בייביסיטרית שהגיל שלה הוא 24 ומעלה או שוחחו עם ההורים שישמרו על התינוק/ת. אחרי 3 חודשים תתחילו למצאו זמן לדייט קצר שעתיים – 3 שעות להיות יחד בלי התינוק/ת. פעם בחודש בתור התחלה. צאו לים/ לפארק/ לקפה בבית קפה קרוב, תנשמו אויר ביחד ותחזרו הביתה. חשוב מאוד בתוך קושי למצוא נק' עוגן שיעניקו לכם שמחת חיים זוגית. סרט/מסעדה/ הצגה/מופע סטנדאפ/ הופעת זמר/ת זה הזמן בדיוק לזה. לנשום ביחד.

  12. ובנוגע לגוף שלך – דימוי עצמי. קבלי את הגוף שלך ככה כמות שהוא. הוא עבר הריון שלם. דאג לעובר להתפתח בתקינות, הכיל אותו , אהב אותו וסיפק את כל צרכיו. אל תכעסי על הגוף שלך שאגר חומרים כל כך חשובים שעזרו לסחוב את התינוק בגופך במהלך ההריון. דעי ששנאה עצמית מעולם לא עזרה למישהי לרדת במשקל. היא דווקא עזרה בדיוק ההפך – לעצור או להעלות במשקל מתוך אכילה ריגשית. הגיע הזמן להפסיק עם ריגשות האשם והביקורת העצמית. הגיע הזמן לשיחות פנימיות אוהבות עם עצמך. פרגני לגוף שלך על שתמך בך בזמן ההריון והלידה. תוקירי לו תודה שהוא כזה מדהים ודאג להביא לך יצור כזה מושלם ושלם. מצאי חמלה לעצמך – את לא אמורה להראות כמו אז בגיל 18 עכשיו כשאת אישה פוריה אחרי לידה. הגוף דאג לכל מחסורי התינוק באופן טבעי. זה נורמלי. לא תוכלי לרדת הכל בבת אחת במיוחד כשאת מניקה וגופך עדיין מופעל לצרכי ההנקה. אמרי כל יום " אני אוהבת את עצמי ומקבלת את עצמי כמו שאני" כך שתראי מיד איך את משתנה הק"ג יתחילו לרדת לבד, כי מי שאוהבת את עצמה לא מכניסה אוכל לא בריא לגוף ואוכלת כשהגוף רעב באמת ולא בגלל צורך ריגשי.

  13. קחי החלטה איך את מקדמת את ההרזיה שלך – הליכה לחדר כושר או זומבה? הליכה ברגל / ריצה / שחיה? אין צורך להקצין!!! זכרי גופך אחרי לידה ורצוי להתחיל פעם – פעמיים בשבוע. אחרי שהחלטת ריתמי את בן זוגך. הסבירי לו את החשיבות של החזרה שלך לכושר ולמשקל לפני לידה. ספרי לו כמה זה עושה לך טוב על הנשמה וכיף. וזכרי שאישה מאושרת תהיה אמא יותר סבלנית ואוהבת ובת זוג נפלאה וקשובה.

בני זוג שמבינים שמהותה של זוגיות היא לגרום לבן/בת הזוג להיות בשמחת חיים מייצרים גם בזמן משבר דיאלוגים ותקשורת שתאפשר להם להתגבר על הבעיות שצצות עם בואם של העולל/ית החדש/ה. אם כל אחד מכם ירצה שהחיים בבית יהיו שמחים ומאושרים והחזון הזוגי שלכם הוא חזון מלא אהבה ופירגון זה לזו - אז שניכם תמיד תהיו במייטבכם והזוגיות תתמוך ביחיד/ה בקשר ולהפך. מכאן רק למעלה!!

 

הכר את המומחה: לימור בנדל יועצת זוגית וסקסולוגית. http://www.limorbandel.com



תוכנת על ידי Vital - בניית אתרים